sobota, 15 października 2011

Trądzik młodzieńczy

Trądzik już od dziesięcioleci zaliczany jest do najczęstszych chorób skóry. Według aktualnych sondaży, zmaga się z nim 95% chłopców i 80% dziewcząt w okresie dojrzewania. Co gorsza, problem ten zazwyczaj nie kończy się wraz z uzyskaniem pełnoletności. Prawie połowa kobiet między 25 a 44 rokiem życia męczy się z niedoskonałościami swojej cery, podobnie jak wielu mężczyzn. Ale dlaczego natura potrafi być tak okrutna, i to w najważniejszym dla nas momencie, kiedy najbardziej chcemy się podobać, zawierać przyjaźnie, flirtować, szukać pracy...? 
Uwaga Uwaga:
stres,alkohol,czekolada, słodycze oraz tłuste jedzenie mogą zaostrzać zmiany skórne
wyciskanie wykwitów skórnych grozi rozprzestrzenianiem się trądziku i powstawanie trwałych blizn

Osobiście nigdy nie miałam większych problemów z cerą nie potrzebowałam makijażu,na pojedyńczy wykwity nakładałam pastę cynową(ok.3 zł) na noc.
Manhattan Clearface, Cover Cream Box (Zestaw korektorów w kremie)
A w dzień by je zamaskować używałam cover cream box(ok.18zł) który w moim przypadku świetnie sie sprawdzał.







 Jednak pod koniec wakacji stan mojej cery baardzo sie pogorszył,nie wiem co do końca bylo tego powodem.By nie dopuścić do dalszej infekcji postanowiłam odwiedzić dermatologa,który przepisał mi antybiotyk-Tetralysal 150mg,Epiduo i jakiś tonik robiony w aptece po 3 tyg.mój stan się jeszcze pogorszył dawka antybiotyku zostala zwiększona do 300mg i zamiast Epiduo miałam używać Detraumecyne1%co również nie przyniosło żadnej poprawy.Byłam rozpaczona lekarz powiedział że jedyną nadzieja jest Izotek.Przeczytałam wiele o tym leku i byłam przerażona skutkami ubocznymi i wyniszczeniem organizmu jakie powoduje.
Znajoma w aptece poleciła mi serie kosmetyków Iwostin Purritin z której zakupiłam peeling z olejkiem z drzewa herbacianego(ok25zł) i krem na noc(ok20zł),po kilku dniach zauważyłam poprawę,postanowiłam kupić jeszcze olejek z drzewa herbacianego(ok10zł nakładałam go na grudki) oraz Tormentiol(ok.7zł) który nakładałam na podleczone stany zapalne.Po 2tyg.widze ogromną poprawę na mojej twarzy nie ma żadnego stanu zapalnego pozostało tylko kilka delikatnych blizn,ale dzisiaj ide do kosmetyczki na peeling,zobaczymy co będzie dalej.
 
Tea Tree Oil - olejek z drzewa herbacianego, 10 mlTormentiol 20 g




Pamiętajcie o  ścisłej diecie zero czekolady ostrych i gorących potraw.Pijcie zieloną herbate i napar z bratka polnego i wierzcie że uda wam sie zwalczyć chorobę.!!;)
    











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz